Startende ondernemers echt bereiken, blijkt een hele klus te zijn. Je wilt hen inspireren en kennis laten maken met jouw diensten en producten. Maar hoe? Met ‘Start in je garage’ belandt jouw merk gegarandeerd op het bureau van startende ondernemers.

Wat is Start in je garage?
Start in je garage is een inspirerende boekenreeks voor startende ondernemers. Auteur Hans Hermans sprak tijdens zijn opstartperiode met tientallen bekende en minder bekende ondernemers.
Hij selecteerde enkel de beste en meest originele adviezen. Kort, opvallend, krachtig én leuk. Zo deelt hij ze met de lezer.
Per boekje zetten 48 tips de startende ondernemer aan tot actie.
De tips werpen een nieuwe visie op, bieden oplossingen voor problemen en motiveren om door te bijten tijdens moeilijke momenten.
De reeks bestaat uit ...
4 inspiratieshots voor starters
- Geniaal begonnen, half gewonnen. 48 originele tips om je voor te bereiden op je eigen zaak
- Start in je garage. 48 originele tips om goedkoper een eigen zaak te starten
- Denk groot. 48 originele tips om je eigen zaak te doen groeien
- Herschrijf je plan. 48 originele tips om een stabiele onderneming uit te bouwen
Waarom inspireren met boeken?
Online woedt er een felle strijd om de aandacht van startende ondernemers. Iedereen met een aanbod voor deze doelgroep deelt tips en verstuurt nieuwsbrieven.
En de starter zelf? Die verdrinkt in het digitale aanbod. Hij of zij pikt wat adviezen mee, surft van het ene naar het andere startersplatform en vergeet snel welke organisatie hem of haar het beste vooruit hielp.
Online is het steeds moeilijker geworden om een echte verbinding op te bouwen met starters.

Sterke content voor starters
Start in je garage biedt het offline alternatief.
Wat als jouw merk het enige merk is dat offline adviezen deelt? Wat als jij de enige partner voor starters in jouw sector bent die een adviesboekje als persoonlijk en nuttig geschenk rechtstreeks in zijn of haar brievenbus doet belanden?
Eén ding is zeker: met deze boekenreeks creëer je een wauw-effect. De starter zal je dankbaar zijn voor je inspiratieshot. En omdat een boekje met echt nuttige adviezen nu eenmaal niet zomaar in de papiermand wordt geslingerd, blijven ook je merk en je aanbod gegarandeerd op het bureau liggen. Of het belandt in de boekenkast, wordt regelmatig eens vastgenomen en gedeeld met vrienden en andere starters.
Wil je je onderscheiden van het overaanbod aan online tips voor starters?
Schenk startende ondernemers advies in een aangenaam jasje, rechtstreeks in hun brievenbus. Of deel het uit via je netwerk.

Creëer online versterking
Het ene kanaal hoeft het andere niet uit te sluiten. Ook online is dit opvallende startersconcept in te zetten.
Natuurlijk is het mogelijk om de boekenreeks te versterken met online communicatie. Wat denk je bijvoorbeeld van een blog met originele adviezen? E-boeken? Een nieuwsbrief? Dat kan helemaal op maat van jouw onderneming, je strategie en je doelgroep.
Samen stellen we een marketingmix samen met als doel om je maximaal te onderscheiden van je concullega's. Zo raak je je doelpubliek op een unieke manier en laat je je merk langer aanwezig zijn bij starters.
Hoe versterk je je merk met Start in garage?
Ben je een...
- merk dat starters écht wil ondersteunen
- bedrijf met diensten voor startende ondernemers
- leverancier van materiaal dat elke ondernemer nodig heeft
- boekhouder, sociale verzekeringsfonds, bank- en verzekeraar, overheidsinstantie,…
Dan kan jij ‘Start in je garage’ inzetten om een unieke verbinding met je doelpubliek op te bouwen.
Contacteer Hans Hermans om jouw plannen te bespreken.
Bel op +32 485 72 74 02 of mail naar hans@compactpublishing.be
Jij kiest je marketingmix
Samen met auteur en uitgever Hans Hermans bepaal je zelf hoe je de boekjes wil inzetten bij de starters die jij wil bereiken.
- Deel ze uit via je netwerk
- Schenk ze als cadeau aan elke starter
- Stuur ze met de post naar jouw doelpubliek
- Schenk ze als herinnering aan je event
- Druk je advertentie in de exemplaren die via Trends, Bloovi of Unizo-magazine meegegeven worden.
- ...
Natuurlijk zorgen we ervoor dat je merk opvallend aanwezig is in het boekje. Bijvoorbeeld met content van je eigen specialisten, jouw logo, jouw advertentie, links naar je online kanalen...
Waarom nu?
Elk jaar starten er meer dan 100.000 Belgen hun eigen zaak op. In het volle coronajaar 2020 werden er in België 106.788 nieuwe eenmanszaken en vennootschappen opgericht.
Zij hebben er zin in. Zij realiseren hun stoutste droom. Zij durven springen. Zij besloten hun gouden kooi te verlaten. Zij starten om te groeien en te bloeien.
Deze starters zijn door corona meer dan ooit aangewezen op online bronnen, virtuele afspraken en events op het scherm. Net hierdoor realiseert communicatie op papier een grotere impact dan ooit voordien.
Zeven jaar geleden bewezen de boeken ‘Start in je garage’ en ‘Geniaal Begonnen, Half Gewonnen’ al eens hun kracht onder starters. Meer dan 100.000 toenmalige starters ontvingen de tips toen van hun bank en sociaal verzekeringsfonds. De boekjes vol originele ondernemersadviezen werden warm onthaald, ook in de media.
Kanaal Z interviewde Hans Hermans in de studio, Het Nieuwsblad schreef een hele krantenpagina over het originele startersadvies en Sven Ornelis deed een live-interview met Hans in de ochtendshow op Q-Music.
Vandaag in 2021 wordt de reeks ‘Start in je garage’ helemaal geüpdate voor een herlancering via de sterkste partners in de startersmarkt.
Het blijft namelijk relevant om een zaak goedkoop op te starten. Daarenboven hebben starters die zich grondig voorbereiden meer kans op slagen. En wie denkt, kan maar beter groot denken… en doen.

Zet jij ‘Start in je garage’ in voor jouw doelpubliek? Bij een zeer groot doelpubliek zijn er volumekortingen mogelijk.
Hans is klaar om jouw merk op een unieke manier onder de aandacht te brengen van duizenden startende ondernemers.
Bekijk met Hans hoe we jouw merk versterken met deze originele boekenreeks.
Contacteer Hans Hermans of geef je gegevens in. Hans contacteert je!