Hans Hermans is sinds 2000 business journalist en content consultant. Als economisch journalist werkte hij op de redacties van Gazet van Antwerpen, Vacature, Bizz magazine en Trends.

In 2012 startte Hans als zelfstandig journalist, contentcreator en contentconsultant. Sindsdien adviseert hij en schrijft hij voor magazine Trends en voor bedrijven als Agoria, imec, Deloitte, Graydon, Telenet Business, Provincie Antwerpen, Bleckmann en VLAIO.
Als ghostwriter schrijft Hans...
boeken over economische thema’s, innovatie, management en ondernemerschap, in naam van consultants, experten en bedrijfsleiders. Deze boeken worden uitgegeven door Lannoo, die Keure en Lannoo Campus.
Waarin is Hans goed?
Hans adviseert bedrijven als content consultant. Hij creëert contentstrategieën net zo vlot als hij heldere teksten creëert.
De drie rollen die hij vaak invult, zijn:
Als content consultant adviseert Hans...
organisaties bij het opstellen en uitrollen van een contentstrategie, het beheren van contentplatformen en het efficiënter doen werken van content teams.

Als senior business journalist creëert Hans...
sterke en unieke geschreven content: artikels, interviews, klantenverhalen, blogs, whitepapers, boeken,... Het kwaliteitsniveau van magazine Trends - waarvoor Hans bijna 20 jaar journalist is - is voor hem het minimum.
Hans heeft zich gespecialiseerd in het helder schrijven over complexe onderwerpen. Zijn klanten kiezen hem voor zijn vlot leesbare teksten. Deze publicaties worden onder andere uitgegeven als whitepapers, opinieartikelen in Belgische kranten, interviews in Trends, online artikels op diverse platformen en boeken.
Troeven die klanten noemen zijn: efficiënt samenwerken, gedreven, professioneel, correct, kwalitatief en flexibel. Ze scoren Hans 4,9 sterren op Google!!