Business journalist Hans Hermans is al sinds 2004 verbonden aan de economische redacties van Roularta. Als freelance journalist van Trends levert hij business verhalen en interviews op topniveau.
Welk werk doet Hans voor magazine Trends?
- Interviews
- Bedrijfsverhalen
- Starter van de week-rubriek
- Journalistieke research
- Onderwerpen bedenken en voorstellen
- Artikels schrijven.

De uitdaging?
De lat ligt hoog bij het eerste businessmagazine van het land. Magazine Trends wil unieke, economische verhalen publiceren over ondernemingen en ondernemers die bijzondere prestaties neerzetten. De selectie is streng.
“Hans komt met originele ideeën voor artikels, schrijft vlot en boeiend. Hij werkt heel efficiënt. Het is een eer en genoegen met hem samen te werken.”
Benny Debruyne, redactiecoördinator bij Trends
De interviews en artikels moeten qua stijl en kwaliteit top zijn. Daarom selecteert magazine Trends de freelance journalisten waarmee het samenwerkt grondig op basis van de kwaliteit die ze artikel na artikel leveren.
Elk verhaal vormt een nieuwe uitdaging. De moeilijkheid is om mensen uit verschillende sectoren en met diverse achtergronden begrijpbaar te informeren over wat er zich in een andere (soms minder gekende) sector afspeelt. Voor de journalist is het
De oplossing?
Coördinator Benny Debruyne vraagt regelmatig om een artikel of interview uit te werken voor het magazine. Op basis van een korte briefing doet Hans research. Hij vlooit krantenarchieven uit, belt met experts in de sector, stelt vragen op, legt een interview vast, enzovoort.

Daarnaast stelt Hans ook zelf bijzondere verhalen voor die zijn pad kruisen.
Het resultaat?
Regelmatig levert Hans een artikel in magazine Trends dat na eindredactie gepubliceerd wordt.

Lees deze opmerkelijke artikels op trends.be
- Toon Bossuyt (CEO BOSS paints) neemt crisismaatregelen: 'Zonder draagvlak creëer je wantrouwen'
- De gebroeders Kolacny spreken voor het eerst over de business achter Scala
- Philippe Schoonejans (ESA) werkte 35 jaar mee aan robotarm ISS: 'Zonder mijn volharding zou het nooit gelukt zijn'
- Palletspecialist PGS Group wil nog duurzamer worden: 'Afval bestaat bij ons niet'
- Hoe transformeert u uw business? Zeven hefbomen voor een geslaagde transformatie
- Jack van der Putten (CEO DELA België): 'Uitvaarten worden een event'
- Vijf marketinglessen: wees geen zielloze content spuwende zombie
- Wat als de stichter/topman van een familiebedrijf onverwachts overlijdt?
- Het advies van Sven Nys aan managers: 'Mensen moeten het gevoel krijgen dat ze gewaardeerd worden'
- Marketingsexperte Ann Handley: 'De beste invalshoek? Inspelen op vragen van klanten'
- Cocktailfamilie Van Ongevalle innoveert zich een weg naar de wereldtop
- In beeld: Elke winter sneeuwballen