Het contentplatform van Telenet Business moet continu gevoed worden met unieke, leadgenerating content. Waarom ze een beroep doen op business journalist Hans? Ontdek het nu in dit klantenverhaal.
Telenet Business bevindt zich in een uiterst concurrentiële markt. Om zijn positie te verstevigen, investeert het telecombedrijf met hoofdzetel in Mechelen al jaren in sterke, unieke, leadgenerating content... gecreëerd door Hans.

Uniek voor zijn type bedrijven is de focus die Telenet legt in de content die ze verdeelt. Heel bewust kiest het bedrijf ervoor om aan de zijlijn te staan in de meeste verhalen, nieuwsbrieven, whitepapers en interviews.
Wat schrijft Hans voor Telenet Business?
- Klantenverhalen
- Adviesartikels
- Nieuwsbrieven
- Interviews met experten
- Whitepapers
- Verhelderende artikels
- Howto-tipsartikels
- Videoscenario's
Telenet Business ziet het als zijn missie om ondernemingen te ondersteunen en te inspireren. Daarbij kiest ze resoluut de kant van zijn klanten.

Het bedrijf vraagt zich af: Wat hebben ondernemingen nodig om sterker te ondernemen? Hoe worden zelfstandigen geïnspireerd om elke dag het beste van zichzelf te geven? Welke verhalen en adviezen doen ondernemers groeien?
DE UITDAGING waarmee Telenet Business sinds 2013 bij Hans aanklopt?
Telenet wil via content een warm contact leggen met zijn doelpubliek van bedrijven en zelfstandigen. Van daaruit wil ze hen helpen bij het uitbouwen van een succesvolle toekomst. Over - soms complexe - producten moet op een heldere manier gecommuniceerd kunnen worden.
In de verhalen, nieuwsbrieven en blogs wil Telenet Business bedrijven inspireren en informeren zonder zichzelf op de eerste plaats te zetten. De uitdaging is om dit op een consistente, kwaliteitsvolle manier te doen, volgens de opgestelde contentkalender en in overleg met verschillende betrokken.
HET RESULTAAT dat Hans realiseert voor Telenet Business?
Hans zet zijn journalistieke ervaring in om een continue stroom van kwalitatieve artikels te creëren waarin de doelgroep van centraal staat. Hij slaat daarbij een warme en positieve journalistieke toon aan. Hij vermijdt vakjargon en schrijft artikels met het kwaliteitsniveau van Trends als richtlijn.
Niet Telenet Business staat centraal in de content. Wel de ondernemingen.

In deze langetermijnsamenwerking creëerde Hans onder meer:
- menselijke en inspirerende klantverhalen
- wekelijkse nieuwsbrieven met laagdrempelige adviezen
- honderden artikels voor digitaleversnelling.be
- interviews met experten en visionairs
- video-interviews
- redactionele hulp bij communicatie van het management

Dankzij deze content scoort Telenet Business sterker online, op sociale media, bij hun eigen klanten,… Ondernemers groeien dankzij deze content en nemen contact op met Telenet voor betere en meer passende telecomformules. De journalistieke content machine maakt dat Telenet Business voortdurend als een helpende partner bij ondernemers aanwezig is.
En leuk voor de drukbezette marketingdienst?
Hans ontzorgt hen maximaal door een gegarandeerde, hoge kwaliteit van artikels volgens de briefing. Door een vlekkeloze service met respect voor de deadlines. En door een aangename, flexibele samenwerking.
Lees deze straffe en unieke verhalen door Hans geschreven voor de contentplatformen van Telenet Business
- Saxofoonmaker Karel Goetghebeur realiseert zijn droom: “In 2020 maak ik als enige ter wereld saxofoons volledig in eigen atelier”
- Ellen Kegels (LN Knits) deelt tips voor starters. Van bolletje wol tot sterk fairtrade breilabel
- Olympisch kampioene Heidi Rakels groeit van 0 naar 100 miljoen: “Ik geloof niet in dat ene ondernemersidee, wel in antwoorden op de noden van de markt”
- Seafar bestuurt schepen met IoT-simkaart. Een opmerkelijk innovatief klantenverhaal
- Johan Thijs, CEO van KBC, zoekt menselijke in het anders werken: “Digitaal werken lukt… maar ik zou mijn mensen graag weer samenbrengen”
- Toerisme Oostende geniet altijd van de juiste telecomformule
- Scholengroep De Wegwijzer ontzorgd door Schoolnet+

Vraag ook sterke en unieke content voor je contentplatform aan Hans. Of vraag hem je hele contentplatform voor je merk te beheren. Vul hier je gegevens in. Of contacteer Hans via mail.