written by
Hans Hermans

Content consulting en premium contentcreatie laat Bleckmann scoren in Google, bij medewerkers én klanten

Mijn klanten Business journalistiek Content consulting 4 min

Ghostwriting, business content creation voor het contentplatform en strategische contentconsulting. Hiermee helpt content consultant Hans de logistieke marktleider voor de mode- & lifestylesector, Bleckmann. Ontdek er alles over in dit klantenverhaal.

Unieke, leadgeneration content door Hans geschreven voor het contentplatform van Bleckmann en vakjournalisten in de logistieke sector ontdek je onderaan dit artikel en via deze link.

Wat schrijft en creëert Hans voor Bleckmann?

  • Leadgenerating content voor het contentplatform
  • Heldere contentstrategie
  • Concrete onderwerpen voor blogs, e-boeken en whitepapers
  • Interne mededelingen van het management
  • Maandelijkse interne communicatie van de CEO
  • Persberichten met nieuws
  • Blogposts over relevante thema’s
  • Whitepapers die leads opleveren
  • E-boeken die (nieuwe) klanten inspireren
  • Scripts voor video’s
  • Keynote speeches van topmanagement
“Dat we een ghostwriter inzetten om vanuit het topmanagement met onze mensen te communiceren, is geen geheim. We vinden deze communicatie zo belangrijk dat we een professional inschakelen.”

Kurt Pierloot, CEO van Bleckmann

Alle content wordt geleverd in twee talen: Nederlands en Engels.

Bleckmann groeit sterk in logistiek voor mode- & lifestylemerken... en in leadgenerating content. © Foto Bleckmann

Bleckmann is een logistieke groep met distributiecentra in België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het bedrijf is marktleider in Supply Chain Management (SCM) voor mode- en lifestylemerken. Bleckmann is de voorkeurspartner van groeiende e-businesses wereldwijd voor totale supply chain-oplossingen.

De transport- en logistiek expert is sinds 1862 uitgegroeid tot een organisatie van meer dan 4.000 teamleden en meer dan 470 miljoen euro omzet.

Helder communiceren naar alle stakeholders is de uitdaging

Bleckmann gelooft in duurzame groei, ondernemerschap, betrokkenheid en uitmuntendheid. Vanuit deze waarden groeit de onderneming fors in zijn segment. Hierover wil het bedrijf de vakpers, huidige en potentiële klanten, hun medewerkers en stakeholders informeren via heldere persberichten, blogs, e-boeken en whitepapers. Om hun Europees publiek te bereiken, worden deze in het Nederlands en het Engels geschreven en gepubliceerd.

Is er nieuws bij Bleckmann? Dan schrijft Hans het persbericht. © Foto Bleckmann

Bovendien wil de CEO en het topmanagement regelmatig helder en coherent communiceren naar alle medewerkers om hen te motiveren, te ondersteunen en te bedanken. Iedereen - tot en met de kuisploeg - moet de boodschap van de CEO kunnen begrijpen.

Het is daarnaast ook een grote uitdaging om de waarden van het bedrijf in de hele organisatie te doen leven.

Ghostwriting en sterke blogs als oplossing

De logistieke groeier besteedt regelmatig een uiteenlopend palet aan ghostwriting schrijfopdrachten uit aan Hans.

Het communicatieteam van Bleckmann geeft de briefing. Hans doet de interviews met partners, Bleckmann-teamleden, -management en klanten. Hij vult aan met research, overlegt met klanten en partners en schrijft de eerste versie. Vervolgens verzamelt hij feedback en verwerkt deze tot een definitieve blog, whitepaper of e-boek.

Als ghostwriter staat hij de CEO en zijn managementteam bij in hun communicatie naar alle +4.000 medewerkers van Bleckmann. Eerst stelt hij mee de contentstrategie, een heldere structuur en planning op. Vervolgens vat hij de visie, de motiverende boodschappen, bedrijfsverhalen en nieuwsberichten in heldere taal. Deze zijn begrijpbaar voor managers, vaste en losse medewerkers op elk niveau.

Het topmanagement is aangenaam verrast met de redactionele ondersteuning.

“Met Hans en de uitgewerkte communicatiestrategie hebben we een major stap vooruit gezet”, zegt Bleckmann-CEO Kurt Pierloot hierover. “De eerste brief naar mijn medewerkers - On my Mind - die Hans schreef, is me heel goed bevallen. In slechts één gesprek wist hij perfect mijn stijl te vatten. Hans sloeg meteen de nagel op de kop. Ik was ook blij met de persoonlijke opening van deze brief. Veel van mijn medewerkers voelden zich gezien en aangesproken. Vervolgens spraken ze mij er op aan.”

De samenwerking verloopt voornamelijk digitaal via de online tools Teams, Monday.com en Sharepoint. Zo werken Hans en Bleckmann efficiënt samen aan dezelfde documenten, houden ze elkaar op de hoogte van deadlines en vorderingen van de research, het schrijven en vertalen.

Strategische en unieke communicatie als resultaat

Bleckmann heeft vandaag een strategisch communicatieplan om vanuit het topmanagement met de meer dan 4.000 mensen te communiceren. Hierdoor worden de visie, missie en waarden van het bedrijf gestructureerder dan voordien aan iedereen gecommuniceerd.

Het logistieke bedrijf kan rekenen op professionele teksten waarmee ze extern en intern hun visie, groei en boodschappen verspreiden. Deze worden vlot geleverd in het Nederlands en Engels, telkens volgens de briefing, de planning en afgesproken budget. En steeds aangevuld met de expertise en ervaring van Hans als ghostwriter, business journalist en contentconsultant.

Unieke leadgenerating content gecreëerd door Hans. © Foto Bleckmann

Lees deze unieke, leadgeneratie content gecreëerd door Hans voor het contentplatform van Bleckmann en de vakjournalisten in de logistieke sector.

Bleckmann bouwt momenteel zijn contentplatform sterk uit. Meer content van Hans wordt weldra gepubliceerd.

Schrijven Blogs Ghostwriting Contentplatform Bleckmann Interview Corporate Social Responsability Duurzaamheid Strategie
Geïnteresseerd in unieke, leadgenerating content? Schrijf je in!
Sign up for our newsletter