written by
Hans Hermans

Ik zoek een ghostwriter… Gevonden!

Ghostwriting 2 min

‘Ik zoek een ghostwriter.’ Ben je via deze zoekterm op deze pagina van Hans Hermans beland? Dan ben je aan het juiste adres… tenminste: als je een professionele, ervaren ghostwriter zoekt voor economische teksten en bedrijfscommunicatie. Hans schrijft in naam van CEO’s, managers, auteurs en consultants. © HANS HERMANS

Deze blog beantwoordt de volgende vragen:

Welke ghostwriting doet Hans?

‘Ik zoek een ghostwriter’, gaf je misschien in op Google… en je vond er vervolgens één. Maar is deze ghostwriter de juiste man op de juiste plaats? Schrijft Hans de businessteksten die de communicatie van jou en je onderneming een paar levels hoger brengt?

Toets je project af met de content die Hans vandaag al in ghostwriting schrijft voor ondernemingen:

  • Communicatie naar personeelsleden
  • Boodschappen van CEO’s
  • Opiniestukken voor kranten en magazines
  • Businessboeken en boeken van ondernemers
  • Whitepapers en expertenrapporten
  • Blogs
  • LinkedIn-posts

Op de pagina Mijn klanten lees je voor welke klanten Hans deze ghostwriting-projecten uitvoert.

Wat is een ghostwriter?

white textile on gray pavement
Is een ghostwriter echt wat je je daarbij voorstelt? © Foto Unsplash

Misschien wil je voor je verder gaat eerst meer weten over wat juist een ghostwriter is?

Daarover lees je alles in de blog Wat is een ghostwriter? - Het antwoord op de 5 meestgestelde vragen over ghostwriting

Waarvoor kan je een ghostwriter inhuren?

Ghostwriters schrijven boeken in naam van een auteur. Deze laatste komt dan mooi op de cover. De ghostwriter van het boek wordt vaak vermeld als ‘redacteur’, ‘redactionele hulp’, ‘eindredacteur’... of jawel: als ghostwriter.

Bij de eerste vraag leerde je al dat ghostwriter Hans veel meer schrijft dan alleen maar boeken. Want ghostwriters worden voor méér bedrijfsopdrachten ingezet dan het schrijven van boeken. Zo schrijft Hans bijvoorbeeld interne memo’s van het bedrijfsmanagement, personeelscommunicatie in naam van CEO’s en opinieartikels voor experten, opiniemakers en leidinggevenden. Daarnaast werkt Hans in andermans naam aan blogposts voor managers en experten. Of hij maakt hun keynote speeches en scripts voor video’s.

Een van zijn CEO-klanten zegt hierover:

“Dat we een ghostwriter inzetten om vanuit het topmanagement met onze mensen te communiceren, is geen geheim. We vinden deze communicatie zo belangrijk dat we een professional inschakelen.”

Kurt Pierloot, CEO van Bleckmann

Je zocht een ghostwriter? Hoe start je nu?

Wie online en via netwerking naar een ghostwriter zoekt, vindt er wel een aantal. Maar hoe vind je de juiste ghostwriter? En hoe start je vervolgens samen je project op?

Stap 1.

Leg persoonlijk contact met verschillende ghostwriters. (Contacteer Hans)

Stap 2.

Beoordeel de kwaliteit van de ghostwriters via Google Reviews (Check hier de Google-score van Hans Hermans). De kwaliteit kan je ook controleren door te checken wie allemaal klant is bij deze ghostwriter en welke projecten hij voor hen heeft afgewerkt. (Klik door naar de klanten en projecten van Hans).

Stap 3.

Bespreek met de kandidaat-ghostwriter je eigen project en de moeilijkheden die je daarrond vandaag ondervindt.

Stap 4.

Voel (of voel niet) de persoonlijke klik tussen jou en de ghostwriter. (Lees hier wat klanten over de persoonlijkheid van Hans schrijven)

Stap 5.

Teken samen het ghostwriter-project uit dat jou en je organisatie beter in staat stelt te communiceren met je (potentiële) klanten, je medewerkers, je aandeelhouders en het ruimere veld van stakeholders.

Contacteer nu je ghostwriter

Weet je voldoende?

Je ghostwriter is nu binnen handbereik.

Contacteer Hans via mail op hans@hanshermans.be
via telefoon op +32 485 72 74 02
of via dit invulformulier

Dan bekijkt hij of hij je kan helpen met je project.

Schrijven Hans Hermans Ghostwriting
Geïnteresseerd in unieke, leadgenerating content? Schrijf je in!
Sign up for our newsletter