Trots! 

Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel is


De impact van ‘Trots’ is indrukwekkend. Voor mij als marketeer was dit boek goud waard. 

Waarom? Omdat het boek ons mooi verhaal levendig en begrijpbaar weergeeft. En omdat het doelpubliek van het boek hetzelfde is als dat van onze oplossingen. We wonnen nieuwe klanten via het boek. Ja, het boek motiveerde zelfs talenten om te solliciteren. 

Geert Segers • Marketing Manager van Protime

Auteur:  Peter s’Jongers 
Uitgever:  die Keure 
ISBN: 978 90 4863 408 8 
Waar te koop: Uitverkocht

We werken aan een vervolg!

Trots. Na verliefdheid is dit wellicht het mooiste gevoel ter wereld. Het is iets waar we actief naar op zoek gaan, ook in onze werkomgeving. In de realiteit blijkt die 'trots' nochtans schaars te zijn op de werkvloer. Zo gaat meer dan 70 % van de werknemers zonder enthousiasme werken. Maar hoe kan je jouw werknemers dan juist motiveren en engageren?


Ik kreeg het boek ‘Trots’ van mijn voorganger. Meer had ik niet nodig als introductie. Ik had meteen de juiste bril op. Het boek liet me de unieke bedrijfscultuur voelen. En het verduidelijkte hoe ik er in paste. Intern geeft het boek ook gewicht aan onze boodschap. Cultuur is een strategische pijler voor ons. Dat maakt ons bijzonder.


Gille Sebrechts •  CEO van Protime


Dit boek vertelt over een bedrijfscultuur die meer is dan een eenmalige campagne. Een bedrijfscultuur die toelaat medewerkers te vinden, te boeien en te binden. Een boek met bruikbare tips om je eigen bedrijfscultuur te ontplooien en cultiveren. Laat je inspireren door het Protime-verhaal, verteld door oprichter en CEO Peter s'Jongers.

Peter s'Jongers (1969) stond op 25-jarige leeftijd aan de wieg van Protime. Vandaag leidt hij dit internationaal vertakte bedrijf en brengt hij zijn passie voor bedrijfscultuur in de praktijk. Peter is een gevraagd spreker over bedrijfscultuur en employer branding. Hij bedacht een methode om organisatiecultuur meetbaar te verbeteren.


 Het boek wordt de Protime-bijbel genoemd. Onze mensen herkennen er zich sterk in. De interne en externe verhalen kloppen gewoon. Wanneer we gaan spreken kunnen we het boek na de keynote achterlaten. Zo belandt het op salontafels en in bedrijven. En omdat het er ook lang blijft liggen, is de impact groot.

Jonas Van Herck • People & Culture Manager Protime

Van een boek tot in de tv studio

Peter werd na het publiceren van zijn boek trots vaak gevraagd voor interviews en televisieopnames. 

​Bekijk de podcast

"Bedrijfsleider klapt uit de biecht in eigen boek"

Peter s'Jongers legt succes Protime uit in zijn boek én in vele media, waaronder een artikel in Gazet van Antwerpen en Made in. “Ik hoop dat iedere andere bedrijfsleider er iets aan heeft om een eigen bedrijfscultuur te ontplooien en het rendement te verhogen”, zegt Peter.

"Geloof me, er is nog ongelooflijk veel talentontginning te doen in Vlaanderen"

Beluister de podcast van Connexi

Vraag Hans als ghostwriter voor jouw boek******