Sterke verhalen, sterke leiders

5 krachtlijnen om als leider het verschil te maken met een verhaal


Zeer fijne samenwerking gehad met Hans in het kader van mijn boek 'Sterke verhalen Sterke leiders'. Professionele service ook. Aanrader. Zowel voor opvolging, organisatie, schrijfwerk, enz.

 

Raf Stevens • Storyteller

Auteur:  Raf Stevens 
Uitgever:  Compact Publishing
ISBN: 978 94 91803 130 
Waar te koop: Uitverkocht



Sterke verhalen, sterke leiders

Let op! Storytelling is geen communicatiespeeltje. Verhalen capteren, vertellen en delen is bittere noodzaak voor leiders om mensen te kunnen verbinden. Zonder die verbinding zullen veel organisaties het op lange termijn niet redden.

In zijn eigen positieve en directe stijl geeft Raf Stevens aan dat storytelling het instrument bij uitstek is voor leiders van de 21ste eeuw. Dit boek helpt elke leidinggevende:

  • Sterke relaties te bouwen met klanten, medewerkers en andere stakeholders, die je verhaal zullen doorvertellen.
  • Met meer impact te communiceren.
  • Anderen te inspireren en te beïnvloeden, en ze aan te zetten tot actie.
  • Je team te motiveren om samen nieuwe toppen en doelstellingen te bereiken.


Volg voortaan deze 5 krachtlijnen uit het boek naar efficiënte storytelling:

  1. Data versterken met verhalen.
  2. Je ego niet in de weg laten staan van je verhalen.
  3. Kiezen voor pull-verhalen en niet in de valkuil van de push-verhalen trappen.
  4. Luisteren naar verhalen om zo een verhaalcultuur te ontwikkelen.
  5. De fictie overlaten aan Hollywood.

 

In dit boek staat Raf Stevens uitgebreid bij die vijf krachtlijnen stil. En dat op een manier die ook wie nog niet in storytelling gelooft, over de streep zal halen.

“Er zijn steeds meer getuigenissen van grote leiders die perfect de kracht van storytelling illustreren”, zegt Raf. “Zo laat Sheila Babnis, wereldwijd hoofd strategische innovatie bij Roche, er geen twijfel over bestaan dat storytelling voor haar het strategische instrument bij uitstek is om heel wat (innovatie-)doelstellingen een stuk gemakkelijker te bereiken.”

Niet voor niets noemden de gezaghebbende magazines Harvard Business Review en Entrepreneur storytelling de belangrijkste eigenschap van hedendaagse managers. In zijn boek rekent Raf af met de weerstand die her en der nog tegen storytelling bestaat. Verhalen hebben, omdat ze al eeuwenlang in onze genen zitten, de unieke kracht om een connectie te leggen met mensen, en om vanuit die connectie ook aan de basis te liggen van betrokkenheid en dialoog. Boodschappen die verpakt zijn in een verhaal, worden veel gemakkelijker onthouden. Verhalen hebben een veel grotere impact dan theorie, buzzwoorden, jargon en modellen.

Het geweldige is: verhalen zijn overal te vinden. Daardoor kan elke leider het concept storytelling gebruiken om resultaten te bereiken. Het boek Sterke verhalen, sterke leiders lezen is daarvoor alvast een eerste belangrijke stap.

Vraag Hans als ghostwriter voor jouw boek.