Teamleader zorgt ervoor dat ik me kan focussen op mijn werk. Het opmaken van offertes, het aanmaken, versturen en opvolgen van facturen, het bijhouden van projecten, het vastleggen van afspraken, het verzamelen van leads, het beheren van mijn klanten en contacten… dat doe ik allemaal met Teamleader. Ik noem het soms mijn extra hoofd. Omdat Teamleader hier allemaal voor zorgt, is mijn creatieve hoofd helemaal vrij voor het werk voor mijn klanten. © HANS HERMANS
Ik bundel mijn ervaringen met Teamleader in deze blog omdat ik graag zoveel mogelijk zelfstandigen en kleine ondernemers leer hoe ze hun zaak op een efficiëntere en gemakkelijkere manier kunnen runnen.
Dat kan volgens mij met Teamleader. Bovendien maakt de huidige promotie het extra gemakkelijk om uit te testen of deze Belgische tool ook jou helpt bij het runnen en groeien van je zaak.
Herken je deze problemen?
Dit artikel vat het verhaal samen dat ik aan elke zelfstandige vertel die kampt met problemen verbonden aan het hebben van een zaak, de administratie die erbij komt kijken, het factureren, het opvolgen van projecten, enzomeer.
Welke uitdagingen herken je zelf?
- Je spendeert veel te veel tijd aan het opmaken van offertes.
- Je verliest contactgegevens van klanten, prospecten en mensen uit je netwerk.
- Je vergeet afspraken.
- Je hebt cashflow problemen door het niet opvolgen van onbetaalde facturen.
- Je besteedt meer tijd aan een project dan gebudgetteerd is.
- Je krijgt vaak een reeks ‘cijfers’ als oproepnummer, in plaats van de naam van de persoon die jou belt.
- Je maakt facturen handmatig in Word of Excel.
- Je komt afspraken niet na omdat taken en projecten niet ingepland zijn in je agenda.
- Je hebt het moeilijk om taken te delegeren naar je team en om ze op te volgen.
- Je mist nieuwe projecten omdat je prospecten en mogelijke projecten niet opvolgt.
- Je vergeet mensen terug te bellen.
Dit lijstje bevat maar enkele problemen die ik vaak hoor van collega’s zelfstandigen. Tegelijkertijd zijn ze voor mezelf herkenbaar. Want ook ik kampte met deze uitdagingen voordat ik Teamleader als oplossing vond.
Klik je graag meteen door naar mijn oplossing? Via deze link naar Teamleader Focus krijg je een gratis proefperiode van 14 dagen en een waardebon van 100 euro
Of lees verder over mijn 3 redenen waarom ik al sinds 2013 klant ben van Teamleader.
3 redenen waarom ik Teamleader ben
Ik heb een paar andere tools geprobeerd toen ik zelfstandig journalist werd in 2012. Tot iemand me Teamleader aanraadde. Sindsdien ben ik een van hun eerste klanten.
Waarom? Dit zijn mijn hoofdredenen:
Reden 1.
Teamleader laat me toe mij te focussen op mijn eigen werk
Teamleader is mijn extern geheugen. Het onthoudt wie ik belde en mailde en waarover. Het zegt me wie aan welke meetings deelneemt, waarover die meetings handelen en achteraf ook welke afspraken er gemaakt werden… Teamleader geeft me meteen inzicht in projecten die openstaan, in taken die ik moet afhandelen… enzovoort.
Omdat ik al deze zaken niet hoef te onthouden, kan ik me ten volle concentreren op mijn werk: het schrijven van sterke en unieke business verhalen, het ghostwriten voor CEO’s, managers en ondernemers en het doen van content consultancy om de contentstrategie van mijn klanten te versterken… Belt iemand me tussendoor, dan vis ik met een paar kliks alle nodige gegevens op over de beller, de lopende projecten, de komende afspraken,... Geen stress meer van “wie is dat nu weer”, “waar hadden we het laatst nu ook weer over”, “hebben wij nog een meeting staan samen”,...

Reden 2.
Teamleader voorkomt dat ik administratie in het weekend moet doen
Even een factuur maken of aanvullen, een project opstarten en in projectfasen opdelen, contactenlijsten aanvullen, telefoontjes naar prospecten inplannen… Voor vele zelfstandigen vraagt dit heel wat tijd. Zij schuiven die administratie vaak door naar een zaterdag of zondagochtend.
Dankzij Teamleader vragen deze administratieve acties echter helemaal niet zo veel tijd.
Wanneer ik een artikel voor een klant heb geschreven, voeg ik dat bijvoorbeeld meteen aan zijn factuur toe. Een afspraak plan ik dankzij Teamleader meteen in. En heb ik even tijd, dan zie ik met één druk op de knop welke prospecten ik kan bellen.
Terwijl andere zelfstandigen hun administratie uitvoeren op een weekenddag, ben ik op die momenten bij mijn gezin, werk ik in de tuin of zwem ik baantjes in het zwembad. Om vervolgens maandag helemaal terug klaar te zijn voor een efficiënte werkweek.
Reden 3.
Teamleader zorgt dat mijn facturen stipt betaald worden
Teamleader stuurt automatisch reminders uit voor onbetaalde facturen. Deze herinneringsbrieven moest ik maar één keer opmaken. Sindsdien loopt alles automatisch.
Dankzij de koppeling van Teamleader met mijn boekhoudpakket Exact Online, worden betalingen ook automatisch afgevinkt. Zo krijgt geen enkele klant een nodeloze herinnering en zie ik steeds welke facturen betaald werden zonder naar mijn bank-app te moeten.
Handig toch? En extra handig is dat Teamleader ook perfect werkt op mijn mobiele telefoon: ik kan dezelfde info opvragen, als iemand belt verschijnen meteen de belangrijkste gegevens over deze beller, ik kan dezelfde handelingen uitvoeren als op mijn desktop. Via de Teamleader app neem ik mijn externe geheugen overal gemakkelijk mee.
Een waardebon van 100 euro wacht op jou!
Klinken mijn ervaringen te mooi om waar te zijn? Probeer Teamleader Focus nu en ontdek het zelf.
Ben je een grotere onderneming? Een uit de kluit gewassen kmo? Teamleader heeft ook een formule voor grotere ondernemingen: Teamleader Orbit.