Nieuw platform voor starters en ondernemers op Facebook en LinkedIn

De afgelopen maanden heb ik heel wat starters en jonge ondernemers gesproken. Het verwonderde me niet dat iedereen op zoek is naar informatie om zijn zaak op een gezonde manier uit te bouwen. Wel ben ik verbaasd dat de vele organisaties op de ondernemersmarkt vandaag blijkbaar niet de basisbehoeften van starters en jonge ondernemers invullen.

Het meest gehoorde probleem is dat heel wat adviseurs van erkende organisaties zelf geen zelfstandige of ondernemer zijn. Ze missen de praktijkkennis, de persoonlijke winst en verlies die bij het ondernemen horen, de onvoorspelbare werkdagen,… maar ook vaak de vrijheid en creativiteit.

Ik geloof zeer sterk in ondernemers die ervaringen uitwisselen, in ervaren rotten die nieuwelingen op opportuniteiten en valkuilen wijzen. Daarenboven weet en voel ik dat je als startende ondernemer geen platform hebt om online en zonder formaliteiten kennis te zoeken en te delen.

Vandaar… Welkom op de discussiefora voor startende ondernemers en gedreven zelfstandigen op kleine of grote schaal, onafhankelijk van eender welke organisatie. Welkom in de twee nieuwste ‘Start in je garage-groepen op Facebook en LinkedIn.

Klik hier om lid te worden van de Facebook-groep
Klik hier om lid te worden van de LinkedIn-groep

 

Comments (1)

  1. De kritiek is deels terecht. De toegevoegde waarde van de organisaties is een helikopterview en de relatief lage prijs. Zij kunnen je helpen nadenken door kritische vragen te stellen en een kader te scheppen.

    Ik ben er niet van overtuigd dat startende ondernemers aan een zelfstandige een prijs wil betalen à rato van 1 tot 5 dagen om advies te krijgen.

    Na jaren van onderzoek blijkt dat je uitiendelijke moet springen. Waarom lukt product A wel en concurrerend product B niet? Waarom falen producten van multinationals als ze gelanceerd worden terwijl zij wel massa’s geld en dure mensen van wie verwacht worden een product/dienst te kunnen lanceren.

Leave a Comment