Trends 2014: goede content marketing zegeviert

Hoe dichter het einde van het jaar nadert, hoe meer Trends-rapporten er online te vinden zijn. Geen instituut, geen expert die niet zijn visie weergeeft op 2014.
Er was één trend in het bijzonder die me opviel, in 6 PR trends to watch in 2014 op Ragan.com

Trend 5. The backlash against content marketing will get louder as more companies make really bad content and decide that the tactic doesn’t work (rather than realize they’re bad at it). Content marketing as a discipline will be viewed as social media is today (essential but filled with snake oil salesmen) and as SEO was in the past (essential but filled with snake oil salesmen).

Contentmarketing en contentcreatie werden door velen ook als te eenvoudig aanzien. Een beetje bloggen, wat feiten verzamelen en met het publiek delen, een e-boekje online plaatsen,… Content, content en content. Helaas was en is het woord kwaliteit vaak ver te zoeken. Daarmee ben ik het volledig eens.

Toch hoeft dit niet het einde te zijn van contentmarketing. Integendeel. Deze vorm van marketing is geen hype. Mensen zoeken vandaag constant naar goede informatie, naar betrouwbare bronnen en verhalen die goed aan elkaar hangen, naar adviezen die antwoorden geven op hun persoonlijke en professionele vragen. Wat ik zowel merk met boeken als ‘Start in je garage’ als boeken die we voor klanten hebben gemaakt, betrouwbaarheid en kwaliteit heb je als bedrijf sterk in de hand. En worden ten zeerste gewaardeerd! Dit levert niet enkel ‘likes’ en ‘shares’ op, maar zeker ook klanten.

Het tweede deel van de trend, volg ik dan ook helemaal:

Despite the backlash, PR and marketing professionals who can master the tactic will thrive, and will be in high demand, but the bar will continue to get higher and higher for what constitutes great content. All the brand journalists operating in-house will need ever-increasing supplies of great content.

Ik wens jullie alvast een zeer krachtig contentjaar 2014.

 

Credit photo: http://www.freedigitalphotos.net

Leave a Comment