Boek schrijven door Raf Stevens, sterke verhalen, sterke leiders

Een boek schrijven lokt nieuwe klanten

Een boek schrijven is best een zware job. Daar moeten we niet flauw over doen. Ik kom zelden een auteur tegen die me zegt dat hij of zij het manuscript zomaar even uittikt. Wat ik het meestal hoor? “Het moeilijkste is de chaos in je hoofd omzetten in een heldere structuur waarin je verhaal leesbaar, begrijpbaar en volgbaar wordt door je lezer.” Compact Publishing springt dan ook vaak van bij de eerste opzet bij, en brengt structuur aan in die chaos.

Want je lezer loopt niet al jaren rond met flarden van je verhaal in zijn of haar hoofd. De lezer kauwt niet uren op een zinnetje, op een paragraaf. Nee, de meeste lezers vliegen door je boek. Ze willen meteen meegenomen worden in je verhaal. Ze willen er zaken uit opsteken voor hun persoonlijk en professioneel leven. Ze willen rechtoe rechtaan geinspireerd worden.

Boek schrijven = reactie oogsten

Het is dan ook geweldig tof dat vaak blijkt dat na maanden hard werkt, het boek zijn werk doet. Zo bijvoorbeeld met Sterke verhalen, sterke leiders. Storyteller Raf Stevens en Compact Publishing publiceerden dit boek in juni. De reacties zijn goed tot zeer goed.

Zo wil ik je de mail niet onthouden van een Nederlander die na enig vergelijken het boek Sterke verhalen, sterke leiders kocht in Standaard Boekhandel. The Virgin Way van Richard Branson moest het tegen Raf afleggen. Het boek van de Virgin-goeroe bleef in het boekenrek staan.

Toffe lezersbrief op eigen boek

Enkele fragmenten uit de lezersmail aan Raf Stevens:

Ik zocht in de boekenwinkel naar succesverhalen van mijn rolmodellen zoals Ghandi, M.L. King, Robin Sharma, Richard Branson, Joyce Meyer en vele vele anderen. Daar kwam ik je boekje “Sterke verhalen, sterke leiders” tegen. Ook het boekje van Richard Branson, “The Virgin Way”. Ik heb beide boekjes in mijn handen gehad. Uiteindelijk kocht ik het verhaal van jou.

Man, je boek was een (zoveelste!) eye opener! Prachtig ook hoe je de komende generatie van “Milennials” beschrijft. En je gedachten over Powerpoint presentaties: Ik heb daar nóóit in geloofd. Meestal vind ik dergelijke presentaties dodelijk vermoeiend en ik was blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat zo ervaart.

Mijn complimenten trouwens voor je innemende schrijfstijl. Wat een geweldige inspiratiebron voor mij! Wow! Ik ben je erg dankbaar. En wát een geweldig inzicht: dat de komende generatie, die online is opgegroeid en leeft, totaal “niets heeft” met cijfers, data, prestaties… Die generatie dienen we te prikkelen met verhalen en spelen.

Graag wil ik van jou leren hoe ik als leider in mijn eigen business mijn vaardigheden als storyteller kan opkrikken. En ook hoe ik mijn partners in business (of partners in crime?), een cluppie fantastische leiders, kan prikkelen en uitnodigen om met hun verhalen te komen.

Eindelijk een boekje dat mij het gevoel geeft dat ik eigenlijk helemaal niet zo “gek” ben als men mij zou willen doen geloven.

Laat je me weten wanneer ik aan die opleiding “Storytelling for Leaders” kan beginnen?

Boek lokt nieuwe klant

“Ik ben je erg dankbaar en hoop snel wat van je te horen”, besluit onze enthousiaste lezer-ondernemer. Die in diezelfde spontane mail ook een opleiding bij auteur Raf Stevens boekt.

Ook benieuwd hoe je jouw publiek kunt aanspreken en vergroten dankzij een boek schrijven?

Droom je over je eigen boek maken en uitgeven?

Lees hier hoe we jouw boek maken

Leave a Comment